zaterdag 28 februari 2015

Instructievideo: Scratch basisvaardigheden

Vorige week heb ik zelf geleerd hoe ik in Scratch een game kon programmeren, vandaag heb ik die kennis omgezet in een instructievideo waarin ik mijn eigen game maak:


Verreweg het beste te bekijken in fullscreen en in HD. Dat kun je onderaan instellen bij het tandwieltje.

Met dertien minuten is de instructievideo wel wat aan de lange kant, maar hij behandelt ook veel relevante onderwerpen, zoals het bewegen over de x-as en de y-as, het toevoegen van achtergronden, sprites en deze bewerken, het slepen van programma's en deze aanpassen en testen. En nog veel meer!

En dat is dan zelfs nog maar de basis van Scratch, want deze prachtige programmeertool heeft een lage drempel, maar een hoog plafond. Kortom, dit is nog maar het begin van wat er allemaal mogelijk is met Scratch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten