woensdag 27 april 2016

Vlog #4: Mediaontwikkeling & Mediaopvoeding



In mijn vierde vlog denk ik na over de mediaontwikkeling van kinderen en de mediaopvoeding die daaraan gekoppeld moet zijn. De basis van dit vlog ligt in een hoorcollege dat ik afgelopen maand gegeven heb aan eerstejaars Pabo studenten van Hogeschool Utrecht over een deel van het boek Schermgaande Jeugd van Patti Valkenburg (2014).

De keynote is beschikbaar via https://docs.google.com/presentation/d/1xkGXsVGOF6s-5qSruwnpIdzsQJjuLw96FhBdqfvZ1EM/edit?usp=sharing In de shownotes van afzonderlijke dia's staat achtergrondinformatie, zoals URLs naar achtergrondartikelen, blogs, video's, etc.

Ik ben erg benieuwd naar reacties op dit vlog!

2 opmerkingen:

  1. Hi Don, mooie vlog ;-)) Ik ben het boek met veel enthousiasme aan het lezen. Heb tot nu toe hoofdstuk 4 en 5 overgeslagen omdat mijn studenten in een andere categorie vallen. Super dat jij deze (voor mij) al uitgeplozen hebt ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor je reactie en compliment! Het is inderdaad een prettig (studie)boek over mediawijsheid. Volgens mij is hoofdstuk 6 voor jou relevanter. Dat ga ik binnenkort uitwerken voor een keynote over 21st century skills op een VO school.

    BeantwoordenVerwijderen