dinsdag 20 september 2016

De Anonieme Orang-Oetan podcast - Aflevering 1. Onderwijsmythes

Zo trots was ik gisteravond. Maandenlang was ik bezig met het opzetten van een nieuwe Nederlandse podcast over onderwijs. Sinds een aantal jaar ben ik enorm fan geworden van het medium podcast. Radio 2.0. Eindelijk luisteren wat je wil luisteren. En ik luister best veel. Gemiddeld luister ik zo'n twee uur per dag naar podcasts en/of audioboeken. De podcasts gaan vooral over tech en mijn audioboeken zijn bij voorkeur Britse thrillers of detectives.

Maar Nederlandse podcasts over onderwijs zijn er niet zo veel. Natuurlijk is er de podcast van Kennisnet, vooral gericht op ICT in het onderwijs. Mijn eigen Don Zuiderman podcast is daar vorig studiejaar bijgekomen. Sinds kort is Johannes Visser begonnen met zijn 5 VWO klas met podcasten met de briljante titel En NU luisteren. En ook Willem Karssenberg is begonnen met een mooi initiatief, de podklas.

Door andere podcasts, vooral Man met de microfoon van Chris Bajema, werd ik geïnspireerd om een nieuwe podcast op te zetten. Met verschillende bijdragen vanuit het onderwijs. Met korte(re) stukjes, met humor, met actualiteit. En met een co-host! Dat betekende ontzettend veel organiseren via mail, Twitter, telefoon, Soundcloud en Google Drive. Dat leidde soms tot enige frustratie, maar vooral  voor heel fijne nieuwe contacten en een unieke samenwerking.

En nu, maanden later, is de eerste aflevering eindelijk helemaal klaar! Gisteravond kwam deze online. Op http://anoniemeorangoetan.blogspot.nl/p/aflevering-1-onderwijsmythes.html staat de aflevering inclusief alle shownotes. Hieronder kun je 'm ook luisteren... Of je abonneert je natuurlijk op de Anonieme Orang-Oetan podcast in je podcast app op je telefoon. Dan krijg je telkens automatisch de nieuwe aflevering binnen. Want nu ben ik natuurlijk alweer druk bezig met aflevering 2. Over maker educatie. Deze komt (onder voorbehoud) eind oktober online!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten