woensdag 26 oktober 2016

En dat is twee!


Maandagavond rond 21.30 uur stak ik triomfantelijk mijn armen in de lucht. De tweede aflevering van de Anonieme Orang-Oetan podcast was klaar met monteren, mixen, uploaden en stond gepubliceerd op de website, in Soundcloud en iTunes. Dat moment voelde als een enorme opluchting na een aantal zeer intensieve weken.

Een tweede aflevering is zo belangrijk. De eerste aflevering, over onderwijsmythes, verscheen in september. Daarmee zette ik de toon. Ik wilde een afwisselende, boeiende, informatieve en onderhoudende podcast produceren over onderwijs. Volgens mij is dat aardig gelukt. Deze eerste aflevering gaat op Soundcloud richting de duizend hits! Hoe ga je dat opvolgen?!

De afgelopen weken ben ik ontzettend druk geweest met het plannen en opnemen van allerlei interviews voor de tweede aflevering. De bijdrage van Gerald van Dijk had ik als eerste binnen. En ook het stukje bij de Makersbuzz had ik al in september opgenomen. Het interview met Astrid Poot was snel geregeld. Het interview met Arjan van der Meij en Per-Ivar Kloen bleek lastiger te plannen, maar op een dinsdagavond van 20.30 tot bijna 22.00 uur was het toch gelukt!


En toen nog de sketches opnemen (dat bleek de grootste organisatorische uitdaging!), de reactie van juf Maike, de bijdrage van Rolf Hut en alle tussenstukjes van Karen en mijzelf. Het is een hele verzameling geworden. Uiteindelijk had ik in Garageband maar liefst veertien verschillende audiosporen. Aan deze podcast hebben in totaal 22 mensen meegewerkt. En dat zonder budget! Ik ben zo ontzettend trots op het eindresultaat. Het is precies zoals ik vooraf had gehoopt en had bedacht.


Ik heb nu twee prachtige podcasts voor de Anonieme Orang-Oetan gemaakt. En nu? Nu natuurlijk door met de derde aflevering! En deze moet minimaal net zo goed zijn. De derde aflevering hoop ik nog voor de kerstvakantie af te hebben. Dat betekent dat ik mij de komende weken inhoudelijk goed moet voorbereiden, interviews ga plannen en sketches probeer te schrijven. Mocht je op enige wijze willen meewerken aan de Anonieme Orang-Oetan podcast, laat het me weten!

De hele aflevering over maakonderwijs (met shownotes!) staat op http://anoniemeorangoetan.blogspot.nl/p/aflevering-2.html en je kunt 'm ook hieronder beluisteren. Of natuurlijk via iTunes, je podcast app op je telefoon, Soundcloud, etc. Heel veel plezier! En vergeet 'm niet te delen met familie, vrienden en collega's!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten