vrijdag 10 juli 2015

Script Connectivisme Xplained - versie 1.0

Nog voor de start van het nieuwe studiejaar (1 september) hoop ik een nieuwe kennisclip op te nemen. Het onderwerp van deze kennisclip is het connectivisme, een leertheorie van George Siemens en Stephen Downes uit 2005.


Bij het maken van een kennisclip begin ik altijd met het verdiepen in het onderwerp en het schrijven van een script. Hieronder staat een overzicht van alle bronnen die ik heb bestudeerd voor deze kennisclip.

Lees versie 1.0 van het script Connectivisme Xplained: https://docs.google.com/document/d/15kVBiUMqfI00ChuN-3zAjbHJno2kiLtdw3AQ6csvxj4/edit?usp=sharing

De volgende stap, voordat ik ga beginnen met het maken van de bijbehorende animaties, is dat ik zoveel mogelijk feedback wil verzamelen om het script te verbeteren. Ik ben best tevreden met het script, maar het is wat aan de lange kant. Het liefst is een script één A4 lang. Echter, ik vond zo veel relevante informatie, dat ik het lastig vond het bondiger te schrijven en toch de inhoud te behouden. Mocht iemand dus goede suggesties hebben, laat het me weten!

Bronnen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten