vrijdag 2 oktober 2015

MOOC: Final assignment on Blended Learning

The final assignment for the MOOC: Blended Learning is to record a video showing the classroom(s)/school before and after the blended learning pilot. The video could be structured as follows:
  • Introduction: What is the innovation you are trying?
  • Before: A scan of your classroom(s)/school as they are traditionally structured/staffed/run.
  • After: A look at a key difference in the new structure/staffing
  • Debrief: How did this change the role of the adults? How did this change the learning for the students? What are the implications for future practice in this classroom(s)/school


My apologies for the shaky camera. I didn't have a tripod and I recorded myself with my smartphone in my hand... Also, the video is twice as long as it should be, but I felt I needed to provide sufficient context and examples to make my process clear. I'm looking forward to assess similar video's of my peers! Let me know what you think of my video, either through comments on this blog post of via Twitter (@donzuiderman).

2 opmerkingen:

  1. Beste Don,

    Dank voor het delen van je ervaringen tijdens deze MOOC: leerzaam en boeiend. Compliment voor je eigen evaluatie. Je slaagt erin om in een minimaal aantal uren een maximaal leereffect te bereiken met deze organisatievorm. Bij Penta Primair maak ik regelmatig gebruik van je screencasts tijdens de nascholing van leerkrachten van onze stichting. Praktisch en goed onderbouwd. Door te delen bereik je veel. Nogmaals dank!

    Jan van der Veen
    BICT stichting Penta Primair

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Jan,

    Dat vind ik erg leuk om te horen! Dank je voor het mooie compliment! Wat bijzonder dat je mijn video's regelmatig gebruikt, ik maak ze inderdaad om ze te delen.

    Binnenkort ga ik weer een nieuwe kennisclip over de leertheorie connectivisme opnemen.

    Groet,

    Don

    BeantwoordenVerwijderen